Trening na masę czy trening na rzeźbie?

Nie istnieje cudowny zestaw ćwiczeń i genialna metodyka na szybsze spalanie tłuszczu i redukowania sylwetki! Nie ma ćwiczeń na masę, czy też na rzeźbę. Dużo osób w okresie redukcyjnym (podczas ujemnego bilansu kalorycznego) zwiększa objętość treningową (ilość ćwiczeń, ilość serii) w odniesieniu do okresu utrzymania (kiedy jedli więcej). Takie podejście jest błędne i szkodliwe. W okresie redukcyjnym organizm cierpi na niedobór energii, a dodatkowy wysiłek podczas zwiększonej ilości ćwiczeń powoduje bardzo szkodliwe i nieprzyjemne konsykwesje takie jak: przemęczenie, kontuzje, brak efektów treningowych i spadek motywacji.
Głównym celem podczas redukcji jest ochrona masy mięśniowej. Roboczy ciężar powinien pozostać bez zmian przez cały okres redukcji, natomiast objętość treningowa może być obniżona nawet o 30-50%! Warto również unikać ćwiczeń wielostawowych (np. przysiad ze sztangą, martwy ciąg). Podsumowując kluczem do zmiany jest jedynie odpowiednia dieta oraz obniżona objętość treningowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X